29 September 2011

Apa Apaan nie??

Posted by Row Ann MLTy at 1:29 PG 0 comments
Salam 1malaysia..haliuuu bloggers..dh lma x update blog..tiba2 ari nie rjin jer nk buka blog,wlupun xtau nk update ape..dh lah mo0d tgh ketat nie.(sambil dgr lagu jiwang)Damn! Mcm2 perasaan.satu2 nya.HOMESICK...HOMESICK!! ku sungguh rindu negeri kelahiranku Sabah Dibawah Bayu...Ku ingin pulang :'( ...yg bermain dibenak fikiranku.."Boleh k kita hidup dengan seseorang yang tidak kita cintai??hmm bercinta selepas kahwin? <-- is that the correct answer?Well klu x cinta ngn dye knp still nk bsma dgn dye?? sb dye baik, caring, matang, & dye jga ikhlas mencintai.SO no reason utk reject dye..(wow..mcm tu k?)huh..mcm ni lah kehidupan dunia..bukan jgk minta yg terlalu sempurna....kerna xde yg sempurna ...s0oo...Apa apaan nie..

"HARGAILAH LELAKI DAN TERIMA LAH MEREKA SEADANYA...BERILAH DIRI KAMU PELUANG UNTUK KAMU KEMBALI MENCINTAI SESEORANG YANG BERGELAR LELAKI"

28 Ogos 2011

Susah Sangat Ke Awak..?

Posted by Row Ann MLTy at 1:57 PG 0 comments
Susah Sangat ke Awak..?
kisah aku dan dia..
saya kecewa dengan awak.
Saya cuba lupakan awak.
Tapi kenapa terlalu susah sangat untuk lupakan awak..

Saya nak perhatian awak..
Susah sangat ke awak nak beri saya sikit
PERHATIAN..
Bukan saya minta 24jam pun perhatian dari awak..
CUMA PERHATIAN..!! susah sangat ke awak..

Awak pernah minta saya faham diri awak..
Kerjaya dan kehidupan awak..
Tapi………….
Pernah awak cuba faham diri saya.. sejauh mana awak faham..
Pernah awak faham apa yang saya nak dari awak..

Saya dah cuba terbaik untuk faham diri awak..
Kerjaya dan kehidupan awak..
Tapi awak masih marah-marah saya, merajuk dan buat saya sakit hati..
Awak tak pernah nak mengalah..
Awak nak berdiamkan diri ,kalau kita ada masalah..

Saya tak kisah kalau awak tak pernah nak komen FB saya, macam pasangan kekasih lain..
Saya tak kisah awak tak publish status hubungan kita..
Saya tak kisah komen saya di wall awak tak reply..
Tapi saya sakit hati tengok komen orang lain rajin pula awak reply..

Kadang-kadang saya tertanya siapa saya dihati awak..?
Hina sangat ke saya dalam hidup awak..
Salah ke awak bercinta ..?
Susah sangat ke nak mengaku saya ini kekasih awak..?
Awak malu ek.. saya ini kekasih awak..

Ini ke dugaan pada pasangan kekasih bercinta..
Tapi saya tengok pasangan lain bahagia.
Tapi kita kenapa asik gaduh je..bermasam muka..

Bila awak balik bercuti pun awak tak pernah nak jumpa saya..
Tapi saya….
Bila ajak awak keluar ke.. or buat apa-apa ke..
Penuh dengan ALASAN..
Saya tak minta pun 24jam bersama saya..
Susah sangat ke awak..?

Bila saya Tanya awak sayangkan saya ke..?
Awak mesti Tanya balik saya atau diam atau awak bagi jawapan ehem……
Macam tu ke..?
Saya nak jawapan..bila saya merajuk tak pernah nak pujuk saya..
Patuh saya merajuk..sebab awak tak jawab soalan saya..
Salah ke soalan saya tu..?

Saya tak kisah awak nak berkawan dalam FB ke,
Di mana ke..
Tapi jangan lebih-lebih melayan sudah..
Sampai saya pun awak lupa..
Kekasih mana tak cemburu melihat awak bahagia bersama orang lain dari saya..
Siap bergambar lagi… saya simpan dalam hati..

Kalau awak dah tak sayang saya.. bagitahu saya..
insyaAllah saya akan mengundurkan diri dari kehidupan awak..
Saya tak akan ganggu awak lagi.. JANJI AWAK BAHAGIA

Mungkin saya tak sempurna dan saya bukan kekasih
Impian awak..
Saya sedar diri saya ini banyak kekurangan..

Tapi bila awak tegur saya, saya tak marah awak .
Malah saya cuba berubah demi ORANG TERSAYANG.
Tapi kenapa awak tak boleh berubah demi perhubungan kita..

Bila saya keluar mana-mana..
Awak tak pernah nak ambil tahu keadaan saya..
Dari semasa ke semasa….tapi saya bila awak keluar saya akan
Tanya keadaan awak..
Dimana..?
Dengan siapa..?
Dah makan..?
Jangan notty.?
Jaga diri baik-baik..?
Ada awak tanya macam tu pada saya..
Ada TAK ..
Susah sangat ke awak..

Bayangkan awak di tempat saya..
Apa awak rasa ..? kalau awak rasa saya ini tak penting dalam hidup awak,,
Lepaskan saya dengan cara baik..
Hanya satu saya nak tahu.. SUSAH SANGAT KE AWAK untuk buat ini demi saya…

17 Ogos 2011

THANK YOU

Posted by Row Ann MLTy at 10:20 PTG 0 comments


Thank you for believing in me when I found it difficult to believe in myself...for saying what I've needed to hear sometimes, instead of what I've wanted to hear....for siding with me....
and for giving me another side to consider.
Thank you for opening yourself up to me....
for trusting me with your thoughts and disappointments and dreams....for knowing you can depend on me and for asking my help when you've needed it.
Thank you for putting so much thought and care and imagination into our friendship...
for sharing so many nice times and making so many special memories with me.
Thank you for always being honest with me...
being kind to me...
being there for me.
Thank you for being a friend to me in so many meaningful ways..
May you have enough happiness to make you sweet, enough trials to make you strong, enough sorrow to keep you human, enough hope to make you happy...thanks for everything...

11 Ogos 2011

Sho0ting "Khurafat The Series"

Posted by Row Ann MLTy at 12:20 PG 0 comments
hyeeee...hari ni sy nak share kt korunk mengenai pengalaman sy dlm penggambaran Khurafat the series..sho0ting ni start 17june2011 dan berakhir pada 08aug2011..fuh lma tuu..well spjg buat pgambaran ni mcm2 dugaan yg kitorg lalui..tp alhamdulillah smuanya dpt d atasi dgn baik.ok crita ni ada 13 episode sume nye...setiap episode ada kisah mayat yg berlainan...so sume nye ada 13mayat ler kann..huhu..hero n heroin dlm citer ni x lain x bukan ZAHIRIL ADZIM & NORA DANISH.dua org plakon ni mmg HOT skrg..lagi2 zahiril yg tgh meletop dgn drama JUVANA..pergh..haha..so klu korg nk tau kehebatan citer ni dan pelakon2 nye..jgn lupe tgk citer ni d channel 104 astro ria setiap selasa pukul 10pm..N tgk ler serba sedikit gambar2 kt bwh ni ek.. :)





















12 Jun 2011

Tips utk Wanita: Waspada dengan 10 Jenis Lelaki

Posted by Row Ann MLTy at 11:38 PTG 0 comments
Ini tips untuk wanita-wanita, korang kena berhati-hati dengan 10 jenis lelaki. Lelaki-lelaki tersebut boleh buat hidup anda bermasalah macam mereka juga.

1. Lelaki yang sering berkata: "Abang memang sayang kat ayang, tapi abang belum bersedia untuk hubungan yang serius". Amboi dah 3 tahun berkepit sana sini, masih belum bersedia ker? ha..ini lelaki tarak betoi punya. Diorang nak flirt jer, walhal anda belum ada dalam kamus hidup mereka.

2. Lelaki yang call/sms ikut suka ati diorang jer. Eh ikut suka ati diorang ja nak jumpa kita, nak call kita, bila kita perlu kan dia, bayang pun tak nampak.

3. Lelaki yang suka ajak dating, tapi bukan dating pon. Paham tak ayat tu? ala, korang tak pernah ker pergi dinner berdua?, jejalan berdua, tengok sunset berdua? Kalau orang lain tengok sure ingat korang couple & tengah bercengkerama. Padahal si lelaki tak pikir pun tu dating. Kepada wanita, jangan asyik keluar ke hulu ke hilir dgn lelaki sangat. Jatuh saham nanti babe.

4. Lelaki yang dah ada awek, tapi selalu sms/call dan jumpa anda. Ooo ini lelaki paling bahaya, tapi malangnya paling banyak di Malaya. Lelaki jenis ni dah ada awek, tapi wanita lain juga dia nak bermesra. Bila kantoi dengan awek, diorang akan cakap korang kawan jer, takkan nak berkawan tak boleh? Amboi. Kalau setiap malam call, bila awek not around, mula naik tocang. Lelaki jenis ni ternyata buaya tembaga tak laku.

5. Lelaki yang pikir apa diorang buat semua betoi. Aduhai, pandangan kita semua salah, dia jer yang betol, Diorang ni jenis penting diri sendiri dan tak kan pikir perasaan orang sekeliling termasukla korang.

6. Lelaki yang blurrrr sentiasa. Contoh nya, lelaki yang tak paham kehendak wanita, even korang cakap terus terang pun dia ingat itu benda remeh ja. Ambil ringan perasaan kita.

7. Lelaki yang tak tahu kehendak sendiri. Kalau la diorang tak reti nak paham kehendak sendiri, korang ingat diorang boleh paham korang?

8. Lelaki yang selalu kacau korang, walaupun korang tu tengah busy menyelamatkan dunia. Lelaki suka sangat nak berkepit dengan korang, tak kira la korang keja ke apa ker. Sikit2 call, sms, nak jumpa. Mula-mula korang rasa ok. Tak lama kemudian korang sure tak tahan. Rimas dan lemas.

9. Lelaki yang suka kutuk lelaki lain, dengan harapan korang tak dekati lelaki yg dikutuk. Sah-sah lelaki ni kuat jeles, dan jangan terkejut diorang ni jenis ngada-ngada.

10. Lelaki yang tak dapat memberi layanan yang betul untuk seorang wanita. Apa lagi korang harap? buat seksa jiwa jer. nampak sangat lelaki jenis ni sukar nak bahagiakan korang.

29 Mei 2011

Dihari Kebahagiaanku...Oops bkn kahwin tapi Majlis Graduasi Yer :)

Posted by Row Ann MLTy at 11:26 PTG 0 comments
Salam & hai kepada smua..:) dh lma x update blog ni..huhu bz keja..eh dh keja rpanya...hukhukhuk...em actually bkn psl keja pn nk ceta kt blog ni ada lg yg best..hehe..sy dh graduate!!!...he2...Majlis graduasi ni berlangsung pada 30April2011 bertempat d MSU Shah Alam..tapi baru hari ini ad msa nk upload dlm blog..hehe...k la xnk ceta pjg2..jz enjoy picture2 kt bawah ni ek...


Bersama geng keras..fahidah,eyra,nisa & rowenah(sy la tu.hehe)


KAMI the genk... :)



Wif my beloved MAMA


Me & fahidah


yuhuuuuu....


yang ni time rehearsal...sempat lg nk mencomelkan diri..kuikuikui


SEKIAN TERIMA KASIH Ypeace

Lirik Lagu Aishiteru by Zhifilia

Posted by Row Ann MLTy at 5:15 PTG 0 comments



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

20 Mei 2011

Model in a designer dress, get a perfect hair makeover and be featured in a fashion magazine! #Sunsilk Perfectionista

Posted by Row Ann MLTy at 11:47 PTG 0 comments
Model in a designer dress, get a perfect hair makeover and be featured in a fashion magazine! #Sunsilk Perfectionista

16 Mei 2011

Konsert AF9 Minggu 6 - Hazama - Hey Soul Sister SDTV-DiMENSi

Posted by Row Ann MLTy at 11:15 PTG 0 comments


Hey, hey, hey

Your lipstick stains
On the front lobe of my
Left-side brains
I knew I wouldn't forget you
And so I went and let you
Blow my mind

Your sweet moonbeam
The smell of you in every
Single dream I dream
I knew when we collided
You're the one I have decided
Who's one of my kind

Hey soul sister
Ain't that mister mister
On the radio, stereo
The way you move ain't fair, you know
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
Tonight

Hey, hey, hey
Just in time
Hey, hey, hey

Just in time
I'm so glad you have
A one track mind like me
You gave my life direction
A game show love connection
We can't deny

I'm so obsessed
My heart is bound to beat
Right out my untrimmed chest
I believe in you
Like a virgin, you're Madonna
And I'm always gonna wanna blow your mind

Hey soul sister
Ain't that mister mister
On the radio, stereo
The way you move ain't fair, you know
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
Tonight

The way you can cut a rug
Watching you is the only drug I need
So gangster, I'm so thug
You're the only one I'm dreaming of

You see, I can be myself now finally
In fact there's nothing I can't be
I want the world to see you'll be with me

Hey soul sister
Ain't that mister mister
On the radio, stereo
The way you move ain't fair, you know
Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
Tonight

Hey soul sister
I don't wanna miss
A single thing you do
Tonight

Hey, hey, hey
Tonight
Hey, hey, hey
Tonight

06 Mei 2011

DiGi is here to hook us up with crazy deals! Surf on FB for RM1/day only. What are you waiting for? Poke your friends today! #DiGiFBAnniversary

Posted by Row Ann MLTy at 11:45 PTG 0 comments
DiGi is here to hook us up with crazy deals! Surf on FB for RM1/day only. What are you waiting for? Poke your friends today! #DiGiFBAnniversary

02 Mei 2011

20 Perkara Yang Membuatkan Wanita Benci Lelaki

Posted by Row Ann MLTy at 11:10 PG 0 comments
1. MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.


2. MAIN KAYU TIGA

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.


3. SUKA 'CUCI MATA'

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!


4. MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?


5. EGO

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.


6. MENIPU

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.


7. PERASAN

Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...


8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.


9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.


10. CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!


11. MATA DUITAN

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!


12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...


13. PANAS BARAN

Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!


14. KAKI MEROKOK

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.


15. PENGOTOR

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.


16. GELOJOH

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?


17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.


18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.


19. PUTAR BELIT

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.


20. SUKA KONTROL MACHO

Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

19 Mac 2011

Kerja! Kerja! need urgently!!

Posted by Row Ann MLTy at 2:49 PTG 0 comments

Aargh...sgt depressed la...apesal susah sgt nk cri keje ni!! dh byk tempat dh apply tp 1 pn x sangkut ( xde rezeki** wat sedap ati..) my goSh..!! pliz la sgt memerlukannya. dh naik fed up tgk newspaper( bhg job vacancy ). sapa2 ada info...peliiizzz kabarkn padaku :(

09 Mac 2011

Lirik Lagu Sedetik Lebih by Anuar Zain Ost Hikayat Merong Mahawangsa

Posted by Row Ann MLTy at 3:11 PTG 1 comments


Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu...

06 Februari 2011

Rahsia Perut Lelaki

Posted by Row Ann MLTy at 2:05 PTG 0 comments
1) Bulat

Perut bulat dan agak buncit sedikit. Orang begini dikatakan berjaya dan kaya. Makan minum dan pakaiannya sempurna. Seorang yang pemurah dan murah rezeki.

2) Buncit

Perut yang buncit diumpamakan seperti beg yang penuh berisi duit. Orang ini memang banyak duit tetapi kuat membazir, pemalas dan kuat makan.

3) Tinggi tajam

Bahagian atas perut tinggi dan tajam, buncitnya menghala ke atas. Orang begini kurang rehat. Sangat kuat bekerja tetapi duit yang dikumpulnya sedikit. Individu ini sanggup melakukan pelbagai kerja untuk mencari sesuap nasi.

4) Rata

Perutnya sangat rata dan leper. Pemiliknya seorang yang bijak, pencinta seni dan berjiwa besar. Jumlah simpanan wangnya sederhana. Meskipun ramai yang suka atau inginkan perut yang leper dan rata, ia sebenarnya tidak baik untuk kesihatan dan keseimbangan badan. Hal ini disebabkan oleh kehilangan zat-zat penting untuk tubuh badan dan minda yang sihat dan cergas.

Cara Mengesan Lelaki Teruna

Posted by Row Ann MLTy at 1:44 PTG 0 comments

Mungkin ada wanita yang berhajat untuk mempersuamikan lelaki yang masih “dara”/ “teruna” (tak ramai dah) walaupun kebanyakan wanita lebih suka memilih yg berpengalaman, ini panduan untuk anda mengenali samaada seseorang lelaki itu masih teruna atau tidak..

1. Lelaki teruna suka mengintai-intai (curi pandang) perempuan cantik pada wajah berbanding lelaki tak ada teruna gemar melihat tubuh wanita

2. Lelaki teruna segera mengalihkan pandangan apabila ditentang wanita cantik manakala lelaki tak teruna mengekalkan pandangan

3. Lelaki teruna menunduk apabila dipandang wanita cantik dan menunjukkan reaksi gembira (mengetap bibir untuk cover senyum) tetapi lelaki tak teruna menunjukkan reaksi bersahaja

4. Lelaki teruna malu membuka mulut untuk makan atau bercakap di hadapan wanita yg cantik. lelaki teruna seperti “kena interview” apabila bercakap dan badannya kaku

5. Lelaki teruna berdegup kencang jantungnya apabila mendapati wanita cantik menyukainya

6. Lelaki teruna membosankan apabila bercinta. gayanya agak “nerd”. gemar berlagak untuk menarik pasangannya.

7. Lelaki teruna juga sanggup menghabiskan banyak wang untuk pasangannya untuk menambat hati pasangannya

8. Lelaki teruna terlalu sensitif. mereka akan sering menghubungi pasangannya sehingga dapat dan mereka akan rasa sedih yang amat sangat apabila diabaikan

9. Lelaki teruna sering mengagung-agungkan pasangannya dan mengatakan orang lain tak cantik. mereka akan bercerita tentang pasangannya dan memuji-muji pasangan apabila berbual dengan kawan-kawan

Bau Ketiak Lelaki Penawar Stress

Posted by Row Ann MLTy at 1:27 PTG 0 comments

Benarkah bau ketiak lelaki mampu menjadi penawar kepada gejala tekanan yang dialami oleh wanita?

Kenyataan ini dikeluarkan oleh Bahagian Biologi Manusia di University Pensylvania beberapa tahun lalu. Kajian dilakukan di sana membuktikan bahawa peluh lelaki membantu kaum wanita menurunkan tekanan melancarkan perjalanan haid. Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America, sebelum ini,bau ketiak lelaki yang sengaja " diproses" daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh "digoda" dengan bau lawan sejenisnya.

Dalam uji kaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian di sapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia adalah bau peluh lelaki dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut. Enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang di sapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur. Hasilnya sungguh unik.

Selain boleh mencerahkan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang.

Apa kata wanita? 



Naper ko still sayang dia?

Posted by Row Ann MLTy at 12:25 PTG 0 comments

Naper ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh buang ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh hancurkan ht ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ??
Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ??
Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ??
NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !!~

SEBAB .......

bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku
punca dia pergi ...

bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan ,
dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian

bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan ,
tanpa aku sedari ..

Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja ..
atas kelalaian dan kealpaan aku ..
bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula

Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri ..

Bila dia pergi tanpa belas ...
Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ...
mencari kekuatan untuk berlalu

Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan

Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..

dan kerana itu ,
aku still sayang dia ..
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~
dan aku berjanji ,
walau sesaat aku takkan sia kan ...
 

Row Ann MLTy SFC Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template